Saturday, November 27, 2010

Julfix och snökängor
Helgen startade i ett lugnt tempo hemma på Eskilsminne igår - god mat och Idol! Perfekt, synd bara att Linnea åkte ut. Och att pappa ligger i lunginflammation. Stackarn.


Idag tog jag sovis och sen kom mamma hit och julpysslade med mig. Alltid roligare att göra det tillsammans med någon - någon som är fiffig och kan. Alltså sätta fram tomtar kan jag själv göra men idag var det fokus på grane och mossa! Nu sitter jag här i ett lagom julpyntat hem, precis så som jag vill ha det. Det är så fantastiskt mysigt med detta vädret, snön gör det så fint. 
Vår julgran!
Mamma fixar årets adventsljusstake.
Balkongen som numera är prydd med grane och ljusslinga. I fönstret ser ni mosbollarna som jag tycker så mycket om!
När jag och mamma var färdigpysslade tog vi en tur ut på Väla, tillsammans med alla andra Helsingborgare :) Det var ändå ok och vi fick snabbt och lätt fixat det vi skulle! Nu blir det vila och sen ska jag göra mig i ordning för kvällen - idag fyller min farmor år och bjuder in till kalas. Mysigt!


Just det! Äntligen har jag ett par riktiga snökänger som kommer guida mig genom denna vintern - jag är helnöjd och känner mig som fem år igen!
Här är dom, mina nya polare.

3 comments:

  1. Julpynt helt i min smak!!! Riktigt snygg adventsljusstake! Pöss!

    ReplyDelete
  2. Granen är i perfekt storlek enligt mig. Ska nog skaffa en likadan. Och kängorna kan du packa ner i lådan och skicka till mig! Var har du hittat dem?

    ReplyDelete
  3. Snygga skor..beställde ett par själv men dom kommer med en kompis från US i slutet av dec. Vad har du för storlek, jag beställde 39 för jag var osäker på om dom var stora eller små?

    ReplyDelete