Monday, March 14, 2011

Brödbak - jo...


…ni hörde helt rätt! Efter jobb och en snabb runda på stan begav jag mig hem till Öfvre och var fast besluten om att baka. Till tonerna av Jens Lapidus sommarprat jobbade jag fram två goda hälsobröd. Och dom blev goda, jag sträcker lite extra på mig och säger: jag är faktiskt duktig på att baka bröd! Min stortid för brödbakning var 2006/2007 men nu kanske jag ska bli bättre på det igen! Det är ju såå gott.
Fyllt med aprikoser, solrosfrö och kross.
Brödet har jag hämtat från Leilas fina bok.
Nu längtar jag till frukosten imorgon – lätt dagens bästa mål tycker jag! Min hjärna går på högvarv men kroppen är lite tröttare, jag är nog uppe ett par timmar till tyvärr.

2 comments:

  1. Åh vad gott det ser ut!! Du har ju verkligen talang! Själv har jag precis ätit en ganska torr bulle från gårdagens frulle på kontoret...

    Vi ses ikväll!

    Ha en goody dag, Helene

    ReplyDelete